Kā sarunāties ar cilvēku, kuram ir dzirdes traucējumi?
5. jūn. 2023

Lielas problēmas var sagādāt trokšņaina vide un pārāk ātra vai
klusa runāšana. Diskusijās un darba grupās savukārt viens no
lielākajiem izaicinājumiem ir vairāku cilvēku runāšana reizē.
Svarīgs ir arī apgaismojums, telpas akustika, iespēja izmantot
palīglīdzekļus.
Kārtība, kādā Latvijas Neredzīgo biedrība un Latvijas Nedzirdīgo savienība sniedz sociālās rehabilitācijas pakalpojumus un nodrošina tehniskos palīglīdzekļus – tiflotehniku un surdotehniku
30. mai. 2023
Ministru kabineta
noteikumi Nr. 250
Rīgā 2021. gada 20. aprīlī (prot. Nr. 34 9. §)
Rīgā 2021. gada 20. aprīlī (prot. Nr. 34 9. §)
Kārtība, kādā Latvijas Neredzīgo biedrība
un Latvijas Nedzirdīgo savienība sniedz sociālās rehabilitācijas
pakalpojumus un nodrošina tehniskos palīglīdzekļus – tiflotehniku
un surdotehniku
Izdoti saskaņā ar
Sociālo pakalpojumu un
sociālās palīdzības likuma 3. panta otro daļu,
13. panta 2.4 daļu, 25. panta otro un trešo daļu un
Invaliditātes likuma 12. panta pirmās daļas 6. punktu un
piekto daļu un 13. panta piekto daļu
(MK 05.07.2022. noteikumu Nr. 401 redakcijā)
sociālās palīdzības likuma 3. panta otro daļu,
13. panta 2.4 daļu, 25. panta otro un trešo daļu un
Invaliditātes likuma 12. panta pirmās daļas 6. punktu un
piekto daļu un 13. panta piekto daļu
(MK 05.07.2022. noteikumu Nr. 401 redakcijā)
Par atbalstu bērniem ar dzirdes traucējumiem Latvijas pašvaldībās
30. mai. 2023

Lielākajā daļā pašvaldību nekāda specifiska atbalsta
vājdzirdīgiem un nedzirdīgiem bērniem nav, ir tikai atbalsts
bērniem ar invaliditāti, ko var sniegt arī bērniem ar dzirdes
traucējumiem, ja viņiem ir piešķirta invaliditāte.
Rakstā izmantots vecais administratīvais
iedalījums.
Atbalsta pasākumi bērniem ar dzirdes traucējumiem skolā
30. mai. 2023
Bērniem, kuriem ir dzirdes traucējumi, skolā ir paredzēti dažādi atbalsta pasākumi. Viņi drīkst izmantot dažādus palīglīdzekļus. Paredzēts ilgāks laiks pārbaudes darbu izpildei.
Tā kā mūsu biedrībā ir galvenokārt tās ģimenes, kurās bērni spēj komunicēt verbāli, tad vispirms iekopējām šai grupai domātos atbalsta pasākumus. Taču informējam arī par atbalstu tai grupai, kura verbāli sazināties kaut kādu iemeslu nespēj.